Onderwijszaken

Edu nodigde uit… Sanne Vroom, voorzitter Timu Kota

In Uncategorized on 28 januari 2011 at 11:52 AM

Ik schreef eerder dat met ingang van vorige week af en toe gastschrijvers hun gedachten op onderwijsgebied bekendmaken via mijn weblog. Ik nodig daar mensen voor uit die iets te vertellen hebben, vooraanstaand in onderwijsland zijn en/of hun sporen op onderwijsgebied verdiend hebben.

Ondanks bovenstaande tekst vandaag geen onderwijsman of -vrouw (nou ja, wel een beetje), maar een opmerkelijk jonge vrouw die ik bij toeval op het spoor kwam. Toen ik wat meer te weten kwam over haar en vooral haar organisatie wist ik dat zij mijn volgende gastschrijver moest worden.

De tweede gastschrijver is Sanne Vroom, laatstejaars studente Personeel en Arbeid aan de Hogeschool Utrecht. Zij is de voorzitter van stichting Timu Kota, dit is Swahilli voor Team Droom. De stichting bestaat uit een bestuur en uit vrijwilligers. De vrijwilligers zijn jongeren onder de 28 die iets willen doen voor de wereld. Door zelf projectmanager te worden, of als vrijwilliger mee te helpen aan het bouwen van dromen van anderen, kunnen zij samen actief zijn onder het motto: Dromen Durven Doen!

Sanne zegt over zichzelf: ‘Ik droom veel, vandaar dat deze stichting fantastisch aansluit op wie ik ben: Kom laten we het zelf gaan doen, alles kan!‘. Misschien was het wel deze uitspraak die mij verder deed lezen en bracht tot mijn uitnodiging aan haar om gastschrijver te worden op dit weblog. In juli van dit jaar verwacht Sanne af te studeren en ze weet nog niet zeker wat ze dan gaat doen; misschien wel naar Afrika, werken of doorstuderen. Wat het ook wordt, ik ben er zeker van dat deze dame iets gaat bereiken. We horen meer van haar!

Geschreven op: maandag 27 maart 2006

  1. […] Zie voor meer informatie over dit initiatief en over Timu Kota ook het artikel Edu nodigde uit… Sanne Vroom, voorzitter Timu Kota. […]

Geef een reactie

