Onderwijszaken

Een jaar of 15 niet gezien of gesproken

In onderwijs on 20 februari 2011 at 10:54 AM

Ik denk dat we elkaar begin 1992 voor het laatst hebben gezien en gesproken. Meer dan hoi of hallo bedoel ik dan. En dan nu weer contact. Virtueel via Hyves nog, maar je hebt mijn nummer inmiddels. Jij woont in de stad waar ik werk, dus een afspraak zal makkelijk zijn.


We kwamen in de jaren voor ’92 niet vaak bij elkaar over de vloer en ook bij het uitgaan hadden we onze eigen kroegen. Ik was stamgast in Lokaal de Babbel en jij hoorde bij het inventaris van ’t Pandje. Onze muzieksmaken liepen redelijk uiteen; waar ik het bij de Top40 en Blues hield, zat jij meer in de rapscene en de wat experimentele hoek.

Waren er eigenlijk wel overeenkomsten? Ja, ten eerste de passie om iets van onze middelbare schooltijd te maken, de creatieve invallen die we meestal ook nog realiseerden en natuurlijk waren we allebei bestuurslid van de scholierenvereniging. De club die op sterven na door was, toen wij ‘m ontdekten en met vier scholieren en natuurlijk Dick de zaak weer uit het graf tilden.

Wie anders konden bedenken dat een zeventig jarig bestaan gevierd moest worden alsof verjaardag nummer 250 op de kalender stond? Wat een feest was dat schooljaar! Ik heb geen idee meer hoeveel feesten we hebben georganiseerd en hoeveel lesuren we hebben gemist, maar ik ben er vrij zeker van dat we alle records hebben gebroken. En ze staan ongetwijfeld nog steeds in de boeken.

HJ, ik verheug mij erop om je weer te zien en te spreken. Wat dacht je trouwens van een samenkomen van de vijf van toen? Ja, dat dacht ik al; we gaan het doen!

Geschreven op: woensdag 5 september 2007

 

Geef een reactie

