Onderwijszaken

Daar sta je dan met je -hopelijk goede- gedrag…

In Uncategorized on 24 februari 2011 at 8:08 PM

Terwijl ik probeer door de natte ramen naar buiten te kijken, dwalen mijn gedachten als vanzelf af naar een soortgelijke middag een paar jaar geleden. Ik liep over de Oudegracht in de richting van Selexyz broese (tot vorig jaar: Broese Kemink), die fantastische boekhandel op de Stadhuisbrug.


En al lopend zie ik opeens een bekende een stukje voor mij lopend. Enthousiast omdat ik haar al een tijd niet had gezien, doe ik een paar snelle passen, zodat ik vlak achter haar loop. Onwillekeurig valt mij op dat ze nog altijd prachtig lang krullend donker haar heeft. Nog één stap en ik ben dicht genoeg bij haar om ‘Sinds wanneer zoenen wij niet meer?’ in haar oor te fluisteren.

Met een ruk staat ze stil, gooit haar haren een beetje naar achteren en fluistert terug ‘Wat let je?’. Ik heb nog niets in de gaten en draai mijn lippen naar haar gezicht en kus haar op haar wang. Haar gezicht draait tegengesteld en voor ik het in de gaten heb, drukken haar lippen op de mijne. Mijn verstand zegt dat er iets niet klopt, want zo is onze relatie niet, maar mijn lippen wijken niet direct voor die verstandige woorden.

Maar dan kom ik bij zinnen, doe een stap achteruit en staar in de donkere ogen van een mij volslagen onbekende schone… Ze glimlacht, bedankt mij voor de zoen, raadt mij nog aan de volgende keer eerst zeker te weten wie er voor mij loopt en heupwiegt zwoel weg. Ik stamel nog een excuus, maar ze is al weg. Voor mijn gevoel heb ik nog wel een kwartier daar voor mij uit staan staren.

Geschreven op: woensdag 17 januari 2007

Geef een reactie

