Onderwijszaken

Hoezo win-win-situatie?

In basisschool, onderwijs on 25 februari 2011 at 8:24 PM

Soms vraag ik mij af wie er nu gek is. Gemakshalve laat ik het antwoord meestal maar bij mijzelf liggen. Dat scheelt allerlei discussies nietwaar?


Afgelopen tijd had ik ook weer iets bij de hand. Een collega klaagde al geruime tijd over de werkdruk en alle extra dingen die iedere keer ‘moesten’ worden geregeld. Net zo vaak had ik aangegeven dat ik haar drukte herkende, dat ze prioriteiten moest gaan stellen en niet overal bij moet willen zijn of alles moet willen regelen. Iedere keer kreeg ik gelijk en in het begin dacht ik dat ze het snapte en er iets mee zou doen. Maar helaas blijken die gedachten onzin, want ze is duidelijk niet van plan iets te veranderen.

En aangezien ik het geklaag meer dan zat ben -en met mij vrijwel alle collega’s- ga ik dus maar iets veranderen. Vanaf komende week mag ze alleen nog maar het werk doen waar ze voor aan is genomen en wat extra taken die binnen het team aan het begin van het jaar zijn afgesproken. En verder helemaal niets meer. Afgelopen week heb ik haar dit allemaal verteld en ik kreeg wederom helemaal gelijk. Ik heb daarop mijn blijdschap getoond en aangegeven dat zij niet meer hoeft te klagen over werkdruk en ik niet meer hoef in te grijpen in de toekomst. Een prachtige win-win-situatie lijkt mij!

Geschreven op: zondag 20 januari 2008

Geef een reactie

