Onderwijszaken

Mijn kind gaat niet mee op schoolreisje!

In basisschool, onderwijs on 27 februari 2011 at 12:57 PM

De meeste leerkrachten vinden -net als de kinderen- het schoolreisje één van de hoogtepunten van het jaar. Toch is het jaarlijkse uitstapje bijna standaard een klein drama voor enkele leerlingen. Want die leerlingen kunnen of morgen niet mee.


Ook dit jaar is er weer sprake van een persoonlijke drama en ik vrees dat het niet bij één zal blijven. De vader dacht blijkbaar dat als hij maar vroeg genoeg stelling neemt, het tegen de tijd dat de groep op pad gaat het een vaststaand feit is. Maar dan heeft hij toch echt buiten mijn halsstarrigheid gerekend.

Vader heeft in het gesprek met mij drie verschillende excuses gebruikt waarom zijn dochter niet mee mag. Alledrie heb ik weerlegd en volgens mij ook zo dat hij die redenen niet meer kan gebruiken. Maar hij blijft vasthouden aan zijn standpunt. Voorzichtig heb ik geïnformeerd hoe het gaat met zijn sollicitaties. Hij is tenslotte alweer een jaar werkloos. Maar daar geeft hij mij weinig ruimte, waarschijnlijk omdat hij wel voelt waar ik heen wil.

We hebben grappend over het slechte weer in ons kikkerlandje afscheid genomen en hij heeft me beloofd na te denken over mijn verhaal. Hij weet dat ik er weer op terug kom en dat mijn stelling helder is: alle leerlingen gaan mee!

Geschreven op: donderdag 20 maart 2008

Geef een reactie

