Onderwijszaken

Het schooljaar begon goed!

In basisschool, onderwijs on 6 maart 2011 at 7:42 PM

Geen gaten in het formatieplaatje, geen ziekmeldingen, alle leerlingen heel terug van vakantie, een prachtig aantal leerlingen in groep 1 en geen klagende ouders; het nieuwe schooljaar begon wel erg goed. Zo goed dat ik mij afvroeg waar de adders onder het gras zaten.


Waren er dan toch ruiten kapot gegooid afgelopen weekend? Ik dacht toch echt dat ik goed gekeken had vanochtend. Of zouden we tijdens de eerste regenbui ontdekken dat het dakleer weer lek is door het vele lopen op het platte dak? Of waren de absenten niet goed opgenomen en misten we nog enkele leerlingen? Was er weer eens eentje achtergebleven in Marokko? Nee, het leek allemaal goed, maar toch nog maar eens controleren. En daarna ook nog maar een rondje rond het gebouw om te kijken wat er nu weer voor een teksten waren gespoten. Hopelijk niet weer hakenkruizen.

Oh wacht, de verwarming was zeker weer kapot. Maar even testen, om te voorkomen dat we weer verrast werden op de eerste koude dag. Al zwetend in mijn nu veel te warme kantoortje kon ik maar niet geloven dat we zo gelukkig waren op de eerste schooldag. Ik begon langzaam te ontspannen.

Foto: van een collega-school

Geschreven op: maandag 1 september 2008

 

 

Geef een reactie

